Antal indlæg : 103 Join date : 09/04/11 Age : 27 Bosted : Den sydlige del af Alcasia i en kæmpe villa, som han har arvet fra sine forældre, der døde for mange år siden.
Emne: Meta-gaming, godmod og powerplay Man Apr 11, 2011 3:50 pm
Hvis du allerede ved, hvad det betyder, behøver du ikke at læse dette indlæg, men det er vigtigt, at du ved det, så har du ikke styr på det, så læs:
Meta-gaming Meta-gaming er det begreb der dækker, at man bruger off-game viden In-game. Altså, hvis jeg nu f.eks. fortæller dig over MSN, at min karakter Nathan elsker at danse. Det er ikke ens betydning med, at din karakter pludselig ved, at min karakter kan lide at danse, for min karakter har ikke fortalt det til din karakter. Jeg har som IRL person, fortalt det til dig, som IRL person, ikke din bruger.
Godmod Godmod er et navn for begrebet ”at spille gud”. Det vil være godmod, hvis du bestemmer hvad en anden karakter gør. Ingen er guder. Du kan ikke bestemme, hvad andre gør.
Eks. på godmod:
Med kolde øjne betragter Nathan den bue, Giselle lige har affyret imod ham. Han undviger i sidste øjeblik med sin super fart og styrter over mod Giselle, der får et skræmt udtryk i ansigtet. Hurtigt giver han hende en knytnæve i maven, så hun ryger 20 meter bagud og rammer ind i en væg, der krakelerer.
I stedet kan du skrive:
Med kolde øjne undviger Nathan buen, så godt han kan. Han slipper dog ikke helt udenom den og bliver snittet på øret. Hurtigt styrter han over mod Giselle, og giver hende en knytnæve i maven, der er så hård, at den kunne smide hende 20 meter bagud.
Powerplay Powerplay er, at man bruger kræfter, man ikke har, eller at du ikke har sat en begrænsning for dine kræfter. F.eks. et du kunne dræbe alle væsner i hele verden fordi du kan skabe sorte huller og få solen til at eksplodere. Ikke særligt realistisk, vel?
Det er også powerplay, hvis du aldrig bliver ramt. Hvis du altid finder en måde at undvige, selvom din undvigelsesmanøvre ikke er særlig realistisk. Det er ikke sjovt, hvis man ikke bliver ramt en gang i mellem.
Husk også, at du ikke kan blive ved med at lave utroligt overstærke angreb. Det er kun logisk, at hver gang din karakter bruger et angreb, får det mindre kraft, fordi din karakter vil få mindre energi. Uanset hvilken race du er, kan du ikke blive kylet 100 meter hen ad en vej og ramme en væg, uden at være hårdt kvæstet.